Followers

Monday, September 20, 2010

cerita mak cik saya semasa saya berhari raya ke rumahnya,, ^_^


org islam : kita kne serang yahudi.
yahudi : kenapa awak nak marah saya sedangkan cara awak makan, cara awak berpakaian, bahkan memang cara hidup awak sudah seperti saya. awak tak perlu marah saya tetapi marah diri awak sendiri kerana awak terus mahu diperbodohkan.


orang islam
bapa : nak, pergi main jauh-jauh. ayah sedang ada tetamu ni.

si ayah melepaskan anaknya untuk bermain agar tidak mengganggu tetamunya.

orang yahudi
bapa : anakku! duduk di sini. kamu lihat cara ayahmu bercakap, kamu lihat cara ayahmu makan, dan kamu lihat cara ayahmu tidur. kalau aku yahudi, kamu mesti lebih yahudi lagi.

si ayah sentiasa mengajar anaknya untuk menanamkan sifat-sifat yahudi yang tinggi dalam diri.


lagi...
1. yahudi ciptakan rokok. tapi yahudi tak hisap pun rokok tu.

2. kebanyakan sistem kewangan pada hari ini dipengaruhi sistem kewangan yahudi. spt. bank, kredit kad, interest, dsbg. mereka menjana duit untuk secara perlahan-lahan membunuh orang islam melalui sistem perbankan ini. cuba fikirkan sejenak. kalau betullah duit dalam bank itu duit kita, boleh tak kita keluarkan duit kita dalam bank semasa bank tutup? sepatutnya, kalau betul itu duit kita, kita boleh keluarkan bila-bila masa, kan? dan lagi satu, kenapa bank hadkan jumlah pengeluaran untuk tempoh tertentu dan mengenakan bayaran jika telah melebihi had pengeluaran dalam sesuatu tempoh.

3. yahudi menyusup masuk secara perlahan-lahan dalam komuniti umat islam dengan tiga cara. iaitu makanan, fesyen dan kemudahan sistem komunikasi.

4. yahudi juga menggelapkan mata kita dengan cara mewujudkan generasi yang materialistik. semuanya tentang duit semata-mata. sehingga tertubuhnya bisnes yang menjanjikan keuntungan yang lumayan tanpa perlu bersusah-payah bekerja seperti MLM. sebagai renungan bersama, cuba kita fikirkan, dari mana 'keuntungan yang lumayan' itu diperolehi? bisnes seumpama ini adalah tidak jelas dan tiada bukti konkrit yang mampu menjelaskan bagaimana cara bisnes seperti ini 'menternak' duit. jadi, adakah memakan wang yang tidak jelas sumbernya ini halal dan baik untuk diberi makan kepada isteri dan anak-anak?


lagi lagi...

1. Dalam kubur nanti sebuah lembaga berwarna hijau yang sangat cantik akan menghampiri kita. tetapi hanya orang yang rajin mengaji al-Quran saja yang akan dihampirinya. cahaya ini akan datang kepada kita (Insya Allah) tetapi ketika itu kita sendiri juga hairan akan kedatangan lembaga ini. Maka, lembaga ini pun memberitahu kepada kita bahawa ia adalah al-Quran yang sering kita baca ketika masih hidup dahulu. kini ia berkhidmat sebagai pelindung diri kita dari ancaman dan azab kubur. dia juga akan menerangi kubur kita nanti. tetapi harus diingat. cahaya ini akan datang dalam pelbagai cara bergantung cara kita membacanya. jika kita membacanya dengan adab dan tajwid yang sempurna maka dia akan datang kepada kita dalam keadaan yang sempurna. namun, jika kita tertinggal salah satu adab ataupun mengabaikan tajwidnya, maka ia akan datang kepada kita dalam keadaan yang pincang dsbg.

2. anak perempuan merupakan tiket bagi ayahnya. hanya dengan mengasuh dua orang anak perempuan sahaja agar menjadi anak yang solehah sudah mengizinkan ayahnya untuk mengikuti jalan pintas ke syurga walaupun amalan ayahnya tidak seberapa. namun, sebaliknya, jika anak perempuannya menjadi anak yang durhaka atau wanita yang ingkar akan perintah Allah SWT, maka ayahnya juga akan menanggung azab akibat perlakuan dosa dan maksiat anak perempuannya.

Wallahu a'lam ~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...